Danish Agro - totalløsning til dansk landbrugs førsteudfordrer
PicoPublish har siden 2021 været digital samarbejdspartner med Danish Agro, der konstant udvider rammerne for digitaliseringen af dansk landbrug. I fællesskab har vi udviklet en skræddersyet administrationsportal for mere end 8.000 danske landmænd, en B2B-webshop med inriver PIM og et Umbraco CMS-setup med branddifferentiering til brug i hele koncernen.
Vores lange parløb har ikke bare været frugtbart i succesfulde leverancer, men også i konkret og brugbar rådgivning undervejs, når der skulle træffes større arkitektur- og systemvalg.
Masterdatastrategi omsat til virkelighed med Dagrofa
Som en del af en større digital transformation har Dagrofa arbejdet målrettet på at sikre et stærkt masterdata fundament for det store produktsortiment.
Med mere end 500 butikker fordelt på fire kæder, et sortiment der omfattede 90.000 produkter og et stort masterdata team bestående af mere end 50 medarbejdere, var behovet for en ny masterdata platform åbenlyst.
Løsningen der er implementeret i samarbejde med PicoPublish, blev en Perfion PIM løsning integreret til omkringliggende forretningssystemer. Endvidere er løsningen tilpasset de workflows Dagrofa har, og ikke mindst etableret med en række automatiseringer og valideringer der sikrer et solidt datafundament.
Pagunette - Brugervenlig produktkonfigurator med tusindvis af kombinationsmuligheder.
Pagunette har siden 2017 været igennem en stor, digital transformation, der har styrket virksomhedens digitale profil. Med udviklingen af en ny ecommerce-platform og en dertilhørende produktkonfigurator, har Pagunette positioneret sig som en stærk, digital samarbejdspartner for både nuværende og kommende forhandlere.
Med et nyt digitalt fundament får Pagunette mulighed for at fastholde den komplekse viden, der før var forankret i manuelle processer og erfarne medarbejdere. Automatisering af manuelle processer giver i dag bedre mulighed for skalering og en hurtigere time-to-market. Alt dette understøttes af en sund it-arkitektur og gode integrationer mellem alle bevægelige dele i systemet.
ILVA - Sådan gjorde PIMedia håndtering af billeder til en leg
Hvert år sælger ILVA mere end 2 mio. produkter gennem deres +40 forhandlere og egen webshop. Med et komplekst varesortiment, der løbende skal promoveres, skal ILVA ofte fremstille marketing-materialer i form af blandt andet kataloger, SoMe-kampagner, bannere og videoer.
ILVA har marketingafdelinger på tværs af hele landet, hvorfra der ofte bliver arbejdet med store billeder og datatunge 3D-tegninger af produkter fra de mange kategorier. Med deres daværende cloudbaserede DAM (Digital Asset Management) resulterede dette ofte i lange behandlingstider og knappe ressourcer.
Schou - Effektiv og strømlinet B2B-shop med PIMcommerce
Schou havde et ønske om at optimere deres processer gennem digitalisering, men også at nå ud til flere potentielle kunder. De ville gerne imødekomme deres kunders behov for at kunne handle når som helst og hvor som helst via webhandel.
Schou Company måtte sande, at en hvilken som helst webshop ikke kunne dække deres behov. Konsekvensen havde været forfejlede webshops. Dels fordi disse løsningerne ikke var gearet til deres volumen, men også integrationen op mod deres to ERP-systemer (AX og NAV). Kundespecifikke priser og sortimentsstyring blev for stor en mundfuld.
Damstahl - PIM sikrer effektive arbejdsgange, mere tid til key accounts og færre datafejl
Komplekst og bredt sortiment med et hav af varianter var grobund for ineffektive arbejdsgange, manglende struktur og overblik.
Hvem havde de seneste data? Hvornår er de færdige med at oprette produkterne.
Damstahl manglede en webshop der kunne aflaste sælgerne så der var mere tid til at fokusere på key-accounds, men kravet var også at shoppen skulle kunne vise live priser.
Herved sikrede Damstahl sig, at de hele tiden sælger til markedspris.
Vi arbejder sammen med +80 europæiske virksomheder
- og vægter de lange relationer og partnerskaber
Lad os tage en snak om jer
I er eksperter i jeres forretning, og vi er specialister I digital transformation og forretningsoptimering.
Sammen kan vi finde ud af, hvad der kan skabe størst værdi for jer.
Vi hjælper hver dag en lang række virksomheder med at skabe engagerende webløsninger, strukturere komplekse data og optimere arbejdsgange.
Vi vil også gerne hjælpe jer!