
Indfrier I det fulde potentiale ved e-handel, eller savner I et nyt perspektiv?
For B2B-virksomheder har samhandel historisk været knyttet op på "den stærke relation".
Den dygtige sælger og kunderne havde et tæt bånd, og mange ordrer kom direkte på telefon eller mail. For sælgeren var dette fint, for der var jo salg at hente. Men for virksomheden er dette hverken en skalerbar eller effektiv måde at drive forretning på.
Med e-commerce og en god webshop eller selvbetjeningsportal kan sælgeren frigøre sin tid til for alvor at skabe værdi. Virksomheden får mulighed for at gå fra reaktiv ordrehåndtering til proaktiv salgsindsats, samtidigt med at der opbygges en langt mere effektiv digitaliseret ordrehåndtering.
Digitalisering af jeres salgsorganisation kræver præcision, og derfor bør jeres B2B-webshop eller selvbetjeningsportal også understøtte mere og andet end den klassiske forbrugervendte webshop.

Giv kunden et vindue til jeres data, og styrk beslutningsgrundlaget og købelysten
E-commerce-succes for B2B-virksomheder handler i høj grad om at få sat data i spil.
Den klassiske B2B-kunde har en anden adfærd og et andet købsmønster end den klassiske B2C-forbruger. Ofte vil der være behov for nem adgang til genbestillinger, særlige kundepriser, håndtering af flere adresser, kundespecifikke produkter, mængderabatter og meget mere.
Alle disse behov løses med data, der typisk håndteres i et bagvedliggende økonomi-, handels- eller logistiksystem. Vil man understøtte kundens behov, må man som virksomhed derfor vende denne data ud mod kunden, så de er klædt på til at træffe oplyste købsbeslutninger.
Det stiller særligt arbejdet med udvikling af integrationer mellem jeres forskellige systemer i forgrunden for meget af det arbejde, der er forbundet med at etablere en stærk online tilstedeværelse. Vi hjælper med at sikre den rigtige it-arkitektur og de rigtige integrationer mellem jeres systemer, så I kan tilbyde jeres kunder den bedste købsrejse.

Uanset om I er B2B, B2C, D2C eller noget fjerde, har jeres kunder fortjent en sømløs og effektiv købsoplevelse
Udover at bringe data i spil ud mod kunden, er der selvfølgelig UX- og designkrav, som jeres løsning skal leve op til. Brugeroplevelsen skal ikke være ringere, bare fordi man handler forretning-til-forretning.
Faktisk tværtimod. Falder I igennem på kundeoplevelsen, er der formentlig konkurrenter, der giver kunden det beslutningsgrundlag, der sikrer salget.
Uanset om I henvender jer til andre virksomheder, direkte til forbrugeren eller ligger et sted midt i mellem, er det vigtigt at sikre den bedste bruger- og købsoplevelse for jeres kunder.
Vi hjælper jer derfor med at tilpasse jeres data til jeres publikum, til jeres kanaler og til jeres egne krav, så kunderne altid kun skal bruge et enkelt stop - nemlig jeres platform - når de skal vælge leverandør.

Få en større rækkevide gennem marketplaces
Hvad man opgiver i autonomi på en markedsplads vinder man i eksponering, da markedspladser tiltrækker flere handlene. At være tilstede på en marketplace som Amazon, Google Shopping, Alibaba eller lignende kræver som udgangspunkt ikke en seperat webshop, men mange vælger at kombinere de to for at stå stærkest både i konkurrencemæssig henseende, men også for at nå flest mulige potentielle kunder.
Vi er specialister i datahåndtering og integrationer og har stor erfaring i, at præsentere custom datafeeds i eksterne kanaler.
Kontakt os her for at høre mere.