Uløseligt forbundne, men stadig distinkte discipliner
Vi oplever dog ofte at alle begreberne passes ind under fanen "User Experience" (forkortet UX). Hos PicoPublish holder vi disse adskilte, så vi altid fokusere på de rigtige opgaver.Usability - fokus på brugbarheden
Når vi taler usability med vores kunder, er dialogen fokuseret ganske snævert omkring systemets, websitets eller app’ens funktioner og automatikker. Med usability i fokus, har vi for øje, om brugeren kan udføre deres handlinger præcist, hurtigt, uden fejl. Vi tager naturligvis også højde for, hvordan vi håndterer eventuelle fejl når de opstår.
Med andre ord udvikler vi systemer, der tager højde for hvordan systemets status, mulige fejl og succesfulde handlinger håndteres, så brugeren oplever et velfungerende system.
Hos PicoPublish hjælper vi jer med at styrke jeres platform, app, eller website fra et usability-perspektiv.
User Interface - det flotte og engagerende ydre
Brugergrænsefladen er ofte i højsædet når vi udvikler digitale produkter. Brugergrænsefladen skal nemlig kunne rumme mange aspekter: den skal afspejle virksomhedens visuelle identitet, den skal være engagerende for brugerne, let at finde rundt i og lære for nye brugere, og så skal den fungere på forskellige enheder.
Alt sammen rummes i User Interface-designet hvor farver, former, skrifttyper, kontraster og det visuelle hierarki kortlægges.
Vi kan både rådgive om forbedringsmuligheder ved eksisterende løsninger (UI-audits), og designe nyt, hvis jeres projekt endnu ikke er sat i verden.
User Experience - Inddragelsen af rigtige brugere
Når vi har designet et UI med fokus på usability, har vi implicit lagt op til den komplette brugeroplevelse i løsningen.
Mange af de forudgående valg kan være ganske gode, velbegrundede og verificeret af fx ekspert tests. Men målgruppen er ikke nødvendigvis "eksperter", og derfor kalder vi aldrig noget for "User Experience design" uden at have rigtige brugere involveret. Det kan gøres på forskellige måder med forskellige formål, tidsrammer, budgetter og ressourcer.
Hos PicoPublish kan vi rådgive jer om, hvordan I afdækker jeres brugeres oplevelse af jeres løsning. Vi kan også udføre arbejdet for jer, og levere resultaterne sammen med konkrete anbefalinger.
PicoPublish står klar til at hjælpe jer igang, videre eller helt i mål med jeres design-udfordringer
Om det så er, at bistå jeres kreative medarbejdere, drive hele projektet eller alt derindimellem:
Audits
Vi gennemgår jeres nuværende løsning, og kommer med konkrete forbedringsforslag og spørgsmål, der kan få jer videre i processen.Designrådgivning i eksisterende projekter
Måske er udviklingen af det projekt, der skulle være jeres nye fede website, portal eller app gået galt på grund af et mislykket samarbejde eller fordi nøglepersoner hos jer stopper. Uanset hvad årsagen er, sætter vi os ind i jeres eksisterende projekt og hjælper jer i mål.Design af ny visuel identitet, nyt website, ny platform eller anden digital løsning
Jeres nye idé kan få luft under vingerne og kompetent drivkraft bagved når I får PicoPublish med ombord fra starten af. Vi kan både indgå som ressourcestøtte i jeres eksisterende proces eller stå på mål som projektledere.UX sparring og/eller tests
Mangler I input til, hvordan I udfører brugertests, kan vi hjælpe jer. Det gør vi enten i form af sparring, så I selv kan komme videre, eller ved at udføre researchen for jer. Det eneste vi kræver, er at I ved, hvem målgruppen er.