I 2024 er det virksomheden med de bedste produktproduktdata, der vinder salget.
Inrivers PIM-løsning hjælper jer med at iscenesætte jeres produkter på den mest attraktive måde overfor jeres kunder. Med inriver får I en stærk cloud-løsning, der understøtter effektiv onboarding og berigelse af produkt produktdata.
Uanset om du sælger dine produkter i en app, til private forbrugere via en webshop, til andre virksomheder eller via kataloger, forventer dine kunder, at din information gør dem i stand til at træffe den rigtige købsbeslutning.
Få samlet alle jeres produktdata ét sted, med en fleksibel datamodel i inriver
En PIM-løsning fra inriver giver jer frihed til at bygge den data-arkitektur, som I har behov for, for at kunne markedsføre og sælge jeres produkter.
Uanset hvilken type produkter I sælger, giver inrivers fleksible arkitektur jer mulighed for, at importere, berige, organisere og publicere produktdata i det format og den kvalitet, som jeres kunder efterspørger.
Med features som inriver Workflows, Supplier Onboarding og inriver Task & Notifications har I rig mulighed for at tilpasse jeres konkrete brug af systemet, så både interne og eksterne samarbejdspartneres processer understøttes.
Onboard jeres produktdata i inriver automatisk, manuelt eller få jeres leverandører til det
Onboarding og deling af produktdata sker som regel både manuelt og ved hjælp af integrationer til andre it-systemer (ERP, DAM, CMS osv.).
inriver er født med en række standard-connectors til systemer som SAP, Magento, commercetools and DigiZuite, såvel som standard-feeds (også kaldet Syndications) til større shoppingkanaler som Amazon og eBay.
Kan jeres leverandører levere strukturerede data, gør inrivers SupplierOnboarding-portal jer i stand til at få leverandører til at levere data direkte på jeres produkter i inriver - alt I skal gøre er at validere de indkomne data.
Organisér og distribuér jeres produktdata til alle jeres kanaler
Med inriver har I mulighed for at oprette lige så mange kanaler og datastrømme, som I har behov for - uanset hvilken platform eller hvilket format, I skal publicere til.
Hvad kanal I opretter giver jer mulighed for at opstille særlige forretningsregler for hvornår de indeholdte produkter skal udgives (fx betinget af berigelsesgrad) og for at tilknytte metadata-feeds på selve de kanaler, som jeres kanal indeholder.
Det giver jer mulighed for at genbruge de samme produkter og produktdata på tværs af kanaler, samtidigt med at I kan opsætte filtrering og regler for godkendelse og udgivelse af produkter et samlet sted.
Integrér inriver med jeres andre systemer i jeres it-systemlandskab
Inriver er for nyligt blevet en del af MACH-alliancen, og vil fremadrettet forpligte sig til at levere et skalérbart SaaS-produkt.
En af inrivers fokusområder er gode integrationsmuligheder. Når først du har dine produktdata i inriver, skal det være nemt, at publisere disse data i dine apps, kundeportaler, på din webshop, i dit katalog og alle de øvrige kanaler, hvor produktdata fra inriver, måtte være interessante at anvende.
Hos PicoPublish har vi desuden stor erfaring med at bygge integrationer til onboarding af produktdata fra såvel ERP-systemer som fra PLM-løsninger, API'er og andre datakilder.
Bliv klogere på inriver i vores FAQ-sektion
Inriver FAQFå en single source of truth
Med inrivers PIM-løsning kan I rette jeres fokus på at centralisere og organisere produktdata for at sikre konsistens og effektivitet i hele forsyningskæden. Dermed slipper I for at bruge ressourcer på at tænke drift, vedligehold af hardware og it-sikkerhed.
Et velkonfigureret PIM-system bør være en såkaldt "Single Source of Truth" for produktdata. Det er her jeres sælgere, marketingafdeling, produktansvarlige og ecommerce-team arbejder med produktdata - uanset om der er tale om berigelse, strukturering eller publisering af produktdata.
Features og addons i inriver - udvid din inriver-løsning med ny funktionalitet
En inriver-løsning vil altid være en tom, ukonfigureret skal, når du første gang logger ind i systemet. For at understøtte forskellige forretningsbehov har inriver en række add-ons og feature, som I kan aktivere efter behov.
Med andre ord kan jeres brug af inriver tilpasses til jeres forretningsbehov, og I er aldrig tvunget til at tage stilling til eller anvende funktioner, I ikke har behov for.
Udvalgte features og add-ons i inriver
Mange af inrivers add-ons og specielle features er kun relevante i særlige tilfælde. Af de mest nævneværdige, vil vi fremhæve:
- Syndicate: inriver gør det nemt at mappe jeres datamodel med de mest gængse markedspladser (fx Amazon og eBay). Dette gøres i Syndicate-interfacet, hvor I laver data-mappinger til de kanaler, I ønsker at gøre brug af.
- Syndicate kan desuden bruges til at udgive data til FTP, Azure blobs og andre gængse formater
- Syndicate gør det muligt at levere jeres inriver-data til jeres samarbejdspartnere fra en struktureret datakilde
- Planner: Med Planner-værktøjet har I mulighed for at lave kampagne-planlægning direkte i inriver. Planner er et visuelt interface til organisering og planlægning af produkter fordelt på kampagner. I værktøjet kan I inddrage medlemmer af jeres teams på relevante tidspunkter i processen.
- SupplierOnboarding: Med SupplierOnboarding får I værktøjerne til at understøtte en proces, hvor jeres leverandører gives mulighed for at uploade data direkte til inriver. SupplierOnboarding-værktøjet har et indbygget valideringsflow, der gør det nemt for jer at kontrollere, hvilke data der læses ind i jeres PIM-system
- SupplierOnboarding tillader både upload af produktdata og filer (fx billeder og dokumenter)
- Content Store/Brand Store: inrivers Content og Brand Store koncept fungerer som en "mini-markedsplads" der bygges direkte ovenop jeres produktdata i inriver. Med Brand- og Content-stores kan I designe og oprette skræddersyede lyn-visninger af udvalgte produktdata direkte i inriver.
- Content/Brand Stores kan hjælpe jeres kørende sælgere med at lave skarpe præsentationer af relevante data
- Med Content/Brand Stores kan I hurtigt udvælge og præsentere en begrænset mængde produktdata, uden at bygge nye kanaler, kataloger mv.
- Print (EasyCatalog): Hos PicoPublish har vi udviklet et printmodul, der gør katalogproduktion med data fra inriver nemt. Vores printmodul udstiller data fra jeres inriver-Publications (kanaler) i et feed, som EasyCatalog (indesign) griber. Det giver jeg mulighed for at opdatere ALLE jeres produktdata i kataloget med et enkelt klik - helt automatisk.
Implementering ekstra features i inriver, bidrager til at forbedre jeres datakvalitet, reducere fejl, øger produktiviteten og styrker jeres evne til at levere konsistent produktinformation på tværs af alle jeres salgskanaler.
Forbind inriver med InDesign, og eliminér korrekturgangene i jeres katalogproduktion
Hvorfor vælge en PIM-løsning fra inriver?
I 2024 er det virksomheden med de bedste produktproduktdata, der vinder salget.
Inrivers PIM-løsning hjælper jer med at iscenesætte jeres produkter på den mest attraktive måde overfor jeres kunder. Inrivers PIM-system er en moderne cloud-løsning, der understøtter effektiv håndtering af produkt produktdata.
Inrivers ambition er at være den førende SaaS-løsning i PIM-kategorien. For nyligt indtrådte inriver i MACH-alliancen, hvilket betyder, at inriver fremover forpligter sig til at levere et produkt, der kan indgå i en fremsynet it-arkitektur.
Uanset om du sælger dine produkter i en app, til private forbrugere via en webshop, til andre virksomheder eller via kataloger, så forventer dine kunder, at kunne tilgå en tilstrækkelig mængde information til, at de kan træffe en oplyst købsbeslutning.
Har din konkurrent derfor bedre billeder, mere fyldestgørende produktbeskrivelser, en bedre præsentation af produktets egenskaber og fortæller de i det hele taget den bedste historie om produktet - ja, så risikerer du, at miste salget til en konkurrent.
Få samlet jeres produktdata i en fleksibel datamodel med inriver
En PIM-løsning fra inriver giver jer frihed til at bygge den data-arkitektur, som I har behov for, for at kunne markedsføre og sælge jeres produkter.
Uanset hvilken type produkter I sælger, giver inrivers fleksible arkitektur jer mulighed for, at importere, berige, organisere og publicere produktdata i det format og den kvalitet, som jeres kunder efterspørger.
En fleksibel og "elastisk" data model der understøtter jeres behov
I inriver opbevares og struktureres alle jeres produktdata i en struktur, som inriver kalder for ”the elastic data model”.
Modellen er opbygget af fleksible data-byggeklodser, der hver især kan tilpasses med de felter, lister, kategorier og gensidige afhængigheder mellem hinanden, som repræsenterer jeres produktkatalog.
Uanset hvilke produkttyper, varianter I sælger, og uanset hvilke datafelter, medie- og filtyper disse produkter og varianter rummer, kan inriver konfigureres, så jeres processer og behov tilgodeses.
Det giver jer mulighed for at arbejde struktureret og effektivt med jeres produktdata i et brugervenlig interface.
Integrér inriver med jeres andre systemer
Onboarding og deling af produktdata kræver som regel, at der udvikles en række integrationer til andre it-systemer (fx ERP-systemer, ecommerce-systemer og diverse leverandør-datakilder).
inriver er født med en række standard-connectors til systemer som SAP, Magento, commercetools and DigiZuite, såvel som standard-feeds (også kaldet Syndications) til større shoppingkanaler som Amazon og eBay.
Onboard jeres produkter automatisk, manuelt - eller få jeres leverandører til det
Med inrivers PIM-løsning kan I onboarde jeres produktdata på mange forskellige måder.
Manuel, håndbåren onboarding af produktdata foregår direkte i inriver-interfacet, hvor berigelse kan gøres produkt-for-produkt, i bulk eller via import-funktionen i inriver.
Har I behov for at hente data fra egne it-systemer, udvikler vi typisk en eller flere integrationer, der overfører jeres produktdata data via inrivers API.
Lad jeres leverandører til at levere data direkte til inriver
Kan jeres leverandører levere strukturerede data, har inriver en standardfeature kalder "SupplierOnboarding-portal", der gør det muligt at lave berigelsesskemaer, som jeres leverandører kan udfylde og uploade direkte til inriver.
Inden data publiceres, får I mulighed for at lave validering af de uploadede leverandørdata direkte i inriver.
Organisér og distribuér jeres produktdata til alle jeres kanaler
Når I har opnået den ønskede berigelsesgrad og datakvalitet på jeres produkter, er det tid til at organisere og distribuere jeres produkter i jeres kanaler.
Uanset om I udgiver jeres produkter til en eller flere webshops, i et katalog, i en app eller noget helt fjerde, understøtter inriver jeres arbejde med distribution af produktdata.
Organisér jeres produktdata i tilpassede kanaler
Med inriver har I mulighed for at oprette lige så mange kanaler og datastrømme, som I har behov for - uanset hvilken platform eller hvilket format, I skal publicere til.
Hvad kanal I opretter giver jer mulighed for at opstille særlige forretningsregler for hvornår de indeholdte produkter skal udgives (fx betinget af berigelsesgrad) og for at tilknytte metadata-feeds på selve de kanaler, som jeres kanal indeholder.
Tilpas dataoutputtet til den valgte kanal
Et typisk eksempel på kanalers forskellighed kan ses, når vi kigger på et katalog versus en webshop.
Kataloget har typisk behov for et billede i meget høj kvalitet (300dpi), men kun få datafelter, da det trykte medie har en fysisk begrænsning.
Webshoppen vil derimod kunne klare sig med et billede i lavere kvalitet (72 dpi), da hastighed og dataforbrug er et væsentligt parameter for den gode brugeroplevelse. Webshoppen vil derimod kunne præsentere langt mere data, da der ikke er en fysisk begrænsning på visningsformatet i en browser.
Det giver jer mulighed for at genbruge de samme produkter og produktdata på tværs af kanaler, samtidigt med at I kan opsætte filtrering og regler for godkendelse og udgivelse af produkter et samlet sted.
Vi har erfaring med mere end 70 store PIM-implementeringer
Med PicoPublish som inriver-partner får I den nødvendige rådgivning, der sikrer, at I når i mål med jeres ecommerce-ambitioner.
Vi hjælper jer bl.a. med:
- At bygge en datamodel, der understøtter jeres behov i jeres arbejde med produktdata
- At levere de nødvendige integrationer, der flytter data ind og ud af jeres inriver-løsning
- At lave den nødvendige omstilling i jeres organisation, der sikrer gode processer for arbejdet med produktdata
- At få bygget en data-motor, der sikrer jeres kunder den bedst mulige oplevelse af jeres brand og produkter.
Vi kan levere et proof of concept på 6 arbejdsdage
Lad os tage en snak om jeres behov
Vil I vide mere om inriver, og hvordan et inriver-implementeringsforløb kunne se ud? Så kontakt os til en uforpligtende snak om inriver i dag.