Udfordringen - Lange behandlingstider og forkert platform
Hvert år sælger ILVA mere end 2 mio. produkter gennem deres +40 forhandlere og egen webshop. Med et komplekst varesortiment, der løbende skal promoveres, skal ILVA ofte fremstille marketing-materialer i form af blandt andet kataloger, SoMe-kampagner, bannere og videoer.
ILVA har marketingafdelinger på tværs af hele landet, hvorfra der ofte bliver arbejdet med store billeder og datatunge 3D-tegninger af produkter fra de mange kategorier. Med deres daværende cloudbaserede DAM (Digital Asset Management) resulterede dette ofte i lange behandlingstider og knappe ressourcer.
Løsningen: PIMedia
Løsningen blev et PIMedia-setup, hvor ILVA navngiver deres billeder med en unik stregkode, som herefter indlæses automatisk til PIMedia.
Billederne kobles sammen med masterdata fra ILVA's ERP (Dynamics AX), hvor de beriges yderligere med navn, farve, varetype, mål, sæson, og lign. I samme flow tilknyttes billederne til de konkrete produkter - alt sammen automatisk igennem PIMedia.
Efter endt sammenkobling af billeder og masterdata, laves en web-eksport af alle nye billeder til en angivet FTP-server, hvorfra de indlæses i ILVA's CMS.
Lad os tage en snak om jer
I er eksperter i jeres forretning, og vi er specialister i digital transformation.
Så lad os sammen finde og udnytte jeres muligheder for at lave gode løsninger, der flytter jeres forretning fremad.
Hver dag hjælper vi vores ambitiøse kunder med at udvikle digitale platforme, implementere PIM og skabe værdi på baggrund af komplekse produkt- og forretningsdata.
- og vi vil også gerne hjælpe jer!
Vi arbejder sammen med +80 europæiske virksomheder
- og vægter de lange relationer og partnerskaber